Monday, January 14, 2013

Telepon Free, sapa nak ambik, xnak sudah...

Conteng2 oleh Shariman... at 5:14 PM
hahaha gile kejam title di atas..bukan apa, tadi Ibu dah selesai pun mengambil telefon free daripada carrier telekomunikasi YES yang mana dibawah pakej rebet telefon RM200 daripada kerajaan untuk belia..

senang je..memula kena tengok syarat2 kat bawah ni


  • Warganegara Malaysia yang berumur di antara 21-30 tahun pada tarikh memohon; 
    ii. Pendapatan bulanan adalah RM3,000 dan ke bawah; 
    iii. Model telefon pintar 3G yang ditawarkan; 
    iv. Untuk langganan baru dan sedia ada pakej jalurlebar; dan 
    v. Satu telefon hanya untuk satu belia;

kalau rasa layak, pergi daftar kat SINI..lepas dah siap daftar, dia akan direct bagi status sama ada permohonan kita berjaya ke tak..

selepas dah berjaya, kita pun survey2 la tepon..yang mana kesemua carrier telekomunikasi kat Malaysia ni mengambil bahagian...

contohnya macam Maxis, harga selepas ditolak jadi mcm kat bawah ni..




Manakala Celcom plak offer Galaxy Y semata..


Digi yang hebat dengan marketing orang kuning tu pun ada jugak..pun sama bagi Galaxy Y jugak...(dah malas nak tepek gambar sebab sama je..haha)

X lupa jugak U mobile yang agak menarik dari segi promosinya.. yang menariknya U mobile menyediakan pelan data serendah RM28 untuk unlimited usage..GILE!!! tapii...




ada yang lebih menarik dimana anda boleh dapat percuma je tepon..dengan pakej YES...sebab apa? sebab....


Ibu dah ada blackberry, walid pun plan nak beli server dell bawak merata2, so xpayah la nak beli phone, (padahal takde duit..muahahah)... Just amik je dah orang kasi FREE ini..

yang paling best, tepon ni ble sambung ke laptop, untuk dijadikan modem..so walopun phone ni adalah telefon asas (basic phone-baru ada orang paham kalau sebut basic phone)...

Nak dijadikan cerita, Ibu pun bertuah la sebab pergi jalan kaki x sampai jarak 1km nak ke Gardens Mall, gigih ni nak mendapatkan mende free la katakan..end up, budak kat kiosk YES tu kata, last unit kak, rezeki akak...lepas ni x restock dah..huhuhuhu..So ni la rezeki Iman..


Boleh la malam2 Iman nengok Upin Ipin..yeay!!


0 kata kata hikmat:

 

Luv of Us Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting