Saturday, October 1, 2011

Menggembirakan hati Ibu dan Bapa

Conteng2 oleh Shariman... at 1:45 PM
Hari ni hari sabtu bekerja bagi ibu..duduk sorang2 kat training centre yang sunyi ni...(semua buat hal masing).ttiba teringatkan Iman dan walid..kejap2 telepon..

"Iman dah bangun??"

"Iman dah mandi??"

teringat keletah si bulat ibu dan walid ni..


....

gembiranya hati ni semenjak dikurniakan Ilahi yang x ternilai harganya..walaupun diberikan segunung emas, xkan sama dengan anak teruna ku sorang ni..begitulah kasih Ibu terhadap anaknya..

Semalam..Cik Bayam mengingatkan kembali kepada Ibu kisah pelajar IPTA yang disyaki mengedar dadah dan dijatuhkan hukuman sampai mati..keluar berita tv3 / tv9 (x ingat) selepas dibawa keluar dari mahkamah..ayahnya teresak2 menangis..sayunya hati tengok ayah mamat tu menangis kat bahu anak dia tu..
Macamana tergamaknya hati seorang anak membiarkan melihat ayahnya menangis atas perbuatannya..
Haih..sedangkan pengorbanan mak dan ayah yang membesarkan kita sampai akhirat pun belum tentu terbalas (memang x terbalas)..ni pulak dah buat ayah menangis....

gambar ehsan google

Semoga kita diberi ruang untuk terus berbakti kepada ibu dan ayah kita sementara mereka masih ada...


-DOA UNTUK IBU BAPA-
 Ya Allah

Rendahkanlah suaraku bagi mereka 
Perindahlah ucapanku di depan mereka 
Lunakkanlah watakku terhadap mereka dan Lembutkan hatiku untuk mereka  
Ya Allah,
 Berilah mereka balasan yang sebaik-baiknya, atas didikan mereka padaku dan Pahala yang besar atas kesayangan yang mereka limpahkan padaku,peliharalah mereka sebagaimana mereka memeliharaku.  Ya Allah, 
Apa saja gangguan yang telah mereka rasakan atau kesusahan yang mereka deritakan kerana aku atau hilangnya sesuatu hak mereka kerana perbuatanku jadikanlah itu semua penyebab susutnya dosa-dosa mereka dan bertambahnya pahala kebaikan mereka dengan perkenan-Mu ya Allah hanya Engkaulah yang berhak membalas kejahatan dengan kebaikan berlipat ganda.  
Ya Allah, 
Bila magfirah-Mu telah mencapai mereka sebelumku, Izinkanlah mereka memberi syafa'at untukku. Tetapi jika sebaliknya, maka izinkanlah aku memberi syafa'at untuk mereka,sehingga kami semua berkumpul bersama dengan santunan-Mu di tempat kediaman yang dinaungi kemulian-Mu, ampunan-Mu serta rahmat-Mu... .  

Sesungguhnya Engkaulah yang memiliki Kurnia Maha Agung, serta anugerah yang tak berakhir dan Engkaulah yang Maha Pengasih diantara semua pengasih.  Amin Ya Rabbul Alamin..   

Marilah kita kenangkan dosa kita kepada orang tua kita. Siapa tahu hidup kita dirundung nestapa kerana kedurhakaan kita. Kerana kita menghisap darahnya, tenaganya, airmatanya, keringatnya. Istighfarlah, Istighfarlah. .. Barangsiapa yang matanya pernah sinis melihat orang tuanya. Atau kata-katanya sering mengguris hatinya, atau yang jarang memperdulikan dan mendoakannya. Percayalah bahawa anak yang derhaka siksanya didahulukan didunia ini. Ayah... Ibu ampunkanlah dosa-dosa anakmu...


Kekasihku..Mak dan Ayah..Nadi dan Inspirasi kehidupan kami

Abah dan Ma, nadi dan inspirasi hidup kami
Semoga hidupmu sentiasa dibawah rahmat payung Ilahi dunia dan akhirat..

0 kata kata hikmat:

 

Luv of Us Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting