Monday, December 19, 2011

USP~UNIKL

Conteng2 oleh Shariman... at 2:54 PM
Sekali lagi..bila budak2 IPT sedang semester break, tibalah masanya untuk USP (Undergraduate Student Programme) untuk kembali memberi khidmat kepada sesiapa yang nak ilmu yang amat berguna..

Kali ni Ibu kena berkampung di UNIKL dari 5 Dec 2011 sampai la 3 Jan 2012..sebulan lebih, tapi khasnya 20 hari bekerja..


USP adalah program tajaan sepenuhnya oleh MDEC (Malaysia Development Corporation). Biasanya USP lesson plan merangkumi softskills (interview session, cara buat resume, agenda, presentations dan juga meeting), Java Programming Language (SL275) dan juga Java EE (FJ310). Beruntung lah sapa yang dapat blaja mende ni..secara FREE gitu..(sebab memang FREE okeh) kalau kat tempat Ibu keje, harganya x kurang dari RM5000 bagi satu sub topik..huh..untung kan...so secara keseluruhan course ni lebih kurang RM10,000..tapi bagi sesiapa yang dah attend ni, seboleh2nya kena la certified dari Oracle,



 means pegi amik test untuk lebih demand mintak keje..



dan mendapat duit yang banyak macam orang meniaga MLM




 untuk beli rumah yang ada swimming pool (macam One Menerung tanpa lembu didalamnye...moooooooo..)





dan kereta yang besar dan mewah..ho yeahh...



tu pun kalau rajin dan x malas selepas diperformance reviewkan oleh manager2 anda sekelian..Sekian, entry mengelakkan mengantuk diwaktu bekerja..



0 kata kata hikmat:

 

Luv of Us Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting